Pages Navigation Menu

Skiferie for alle

Vinterferie på ski er en sjov, aktiv ferieform for hele familien, store som små. Hvis man er en haj på ski og føler, at man mangler udfordringer eller har lyst til at prøve noget nyt, kan man jo altid forsøge sig på et snowboard.

Af Henriette Rosenthal Muld

Det var faktisk hvad yngste medlem af familien Larsen, Emma på 11 år, gjorde da hun var med sin mor og storesøster på skiferie i Zell am Zee, som er et fantastisk skiområde i Østrig.

– Min storesøster står på snowboard, og det ser vildt sjovt ud. Hun har sit helt eget snowboard og det ville jeg også gerne have. Så jeg ønskede mig et i julegave og fik det heldigvis. Jeg synes, at det er sjovt, men også ret hårdt, for jeg var øm overalt bagefter, fortæller Emma om sin første vinterferie som ”snowboarder”.

Susanne og hendes to døtre, Emma og storesøster Sille på 16 år, var afsted sidste år i børnenes vinterferie. Turen var arrangeret af Team Benns Ski, som stod for alt. Bustur, hotel og skiskole.

– Vi havde en virkelig god uge i Zell am Zee. Jeg var spændt på turen frem og tilbage i bus, for det havde vi ikke prøvet før og vi er ikke ligefrem verdensberømte for vores store tålmodighed. Den gik meget lettere end jeg havde troet og vi hyggede os med at høre musik, læse eller se film på Ipad´en. Vel fremme blev vi indkvarteret og fik kigget nærmere på omgivelserne. Vi har altid rejst nordpå, når vi har været på skiferie, og jeg må sige, at vi har mødt mere udfordring, end vi har prøvet før, her i terrænet. Da vi planlagde rejsen hjalp Team Benns Ski os med, at vælge hvilken skiskole der var den bedste for os tre hver især. Pigerne gik på hvert sit hold på snowboard-skolen og jeg gik på skiskole fem timer hver dag, og det gjorde at vi ikke var bange for at tage imod udfordringerne på pisterne. De forskellige hold mødtes, hver dag, til frokost på den samme restaurant, så der fik vi lige vinket til hinanden. Pigerne fik nemlig utroligt hurtigt god kontakt med en masse jævnaldrende, og de hyggede sig gevaldigt.

Jeg vil sige at alt i alt har dette nok været den mest udfordrende men også mest sjove skiferie, vi nogensinde har været på, og vi er klar igen til en tur med Team Benns Ski, når det bliver vinterferietid igen, fortæller Susanne.

Lidt om Zell am Zee:

Her er snegaranti og stemning og området inviterer til fantastisk skiløb, et hav af aktiviteter, byliv, naturens skønhed og gæstfrihed. Zell am See er ikke uden grund en yderst populær skidestination hos både børn og voksne såvel som hos erfarne og nybegyndere.

Eventyrlig placering

Pisterne er velpræparerede og med sin smukke placering ved den store Zell-sø, er området perfekt for langrendsski. De fleste af Team Benns Ski´s hoteller ligger i gå afstand til gondolbanen Areitbahn, som forbinder hele området med Schmittenhöhe. Og så ligger den store Kitzsteinhorn-gletcher lige om hjørnet og sikre sne hele sæsonen.

Find din skiferie her: www.tbski.dk